Communicatieve Vaardigheden

De cursus Communicatieve Vaardigheden is een aanrader voor alle chauffeurs.
De chauffeurs zijn namelijk het visitekaartje van de organisatie.
In veel gevallen zijn chauffeurs het eerste aanspreekpunt van een klant of leverancier. Daarnaast hebben chauffeurs vaak contact met planners. Goed en effectief communiceren is niet alleen een kwestie van praten. Het gaat met name om begrip, interpretatie, timing, luisteren en vertellen. Zowel verbaal als non-verbaal. Het doel van deze training is dat de chauffeur leert om onder verschillende omstandigheden professioneel te communiceren.

Cursus-inhoud

Tijdens de cursus Communicatieve Vaardigheden komen verschillende onderwerpen aan bod, zoals:
– Representativiteit en beroepshouding.
– Klantbenadering.
– Persoonlijke communicatiestijl.
– Klachtafhandeling.
– Normen en waarden.
– Communicatie als onderdeel van dienstverlening.
– Kernkwaliteiten ontwikkelen.
– Dimensies van cultuur.
– Feedback geven en ontvangen.
– Waarnemen en interpretatie.

Overig

Ben je beroepschauffeur dan kunnen alle uren meetellen als theoretische nascholing voor de Richtlijn Vakbekwaamheid (Code 95).

Lees verder

Filter data op

  • Selecteer provincie

2 Beschikbare data voor deze cursus